Monday, March 21, 2011

....Fantasi Kanak-kanaK PETER PAN.....







Zaman kanak2 korang mesti penah dengar n tonton cerita Peter Pan kan, semalam time bosan2 terbukak plak citer nih kat starmovie di astro...apa lagi melihat kecomelan kanak2 yang berlakon membuatkan aku terpaku seketika...
Walau movie nih dah lama,x silap tahun 2004..tapi kualiti dia memang bagus..

Kisah Peter Pan lakonan Jeremy Sumpter ini mengisahkan seorang budak lelaki bernama Peter Pan. Dia bersama pari-parinya telah berjumpa dengan tiga orang kanak-kanak milik keluarga Darling iaitu Wendy, John dan Michael di London.
Ketiga-tiga anak mereka kemudiannya dibawa oleh Peter Pan ke Neverland, iaitu sebuah pulau yang begitu indah dan cantik.
Pengembaraan bermula apabila John dan Michael telah ditawan dan ditangkap oleh sekumpulan lanun yang diketuai oleh Captain Hook. Tetapi mereka telah diselamatkan oleh Peter Pan.
Tidak berakhir disitu, Hook terus berusaha untuk menangkap mereka bagi membalas demdam kepada Peter kerana telah membuat tangannya kudung. Berbagai rancangan telah dibuat sehinggalah semua kanak-kanak dibawah jagaan Peter ditangkap.
Tapi hero x kan la kalahkan,well happy ending story...Peter Pan berjaya selamatkan mereka semua dan semua kanak2 tuh telah mengukut Wendy ke London..
THE END

JALAN CERITA AGAK MENARIK WALAU MUNGKIN BERBEZA DARI KARYA ASAL NAMUM AMAT MEMUASKAN HATI

Jeremy Sumpter

No comments:

Post a Comment